אמבטיון או מקלחון – מה עדיף?

אין מי שבונה או משפץ את חדר האמבטיה ולא נתקל בהתלבטות הזאת – האם עדיף להתקין אמבטיון (שזה בעצם אגן האמבטיה המוכר) או מקלחון. לכל אחת מהאפשרויות האלה יש את התכונות והמאפיינים שלה ועל פיהם כל אדם יחליט מהם היתרונות והחסרונות להתקנה של כל אחד מאלה. על מנת לקבל את ההחלטה חשוב להבין לעומק את ההבדלים בין שתי האפשרויות וכך כל אדם או משפחה יכולים לקחת את ההחלטה המתאימה ביותר לצרכים והשימושים העתידיים. חשוב להבין שמדובר בעבודות של בנייה, התקנה והרכבה ולכן ברוב המקרים אחרי שבוחרים פחות נוח להתחרט ולהחזיר את הגלגל אחורה על מנת לבחור באפשרות השנייה. מכאן שיש חשיבות להבנה מעמיקה ככל האפשר של ההשלכות וההשפעות של כל אחד מאלה על חדר האמבטיה ועל שגרת היומיום של בני המשפחה.

אמבטיון או מקלחון – מה עדיף?

ההבדלים בין אמבטיון למקלחון

באופן כללי אפשר לומר שההבדל המהותי בין שני אלה הוא אופן הרחצה – ישיבה או עמידה. ברוב המקרים מי שבוחר באמבטיון עושה זאת על מנת להתקלח בישיבה וכך לחוש נוח יותר. המקלחון מתאים יותר לאנשים בוגרים (לא מבוגרים מדי ולא ילדים צעירים) שעומדים ומתקלחים בכוחות עצמם ומעדיפים מקלחות קצרות ומהירות. עבור המקלחון מספיק בדרך כלל ראש מקלחת שמותקן בתקרת המקלחון ואין צורך גם בצינור שמחזיקים ביחד, בעוד באמבטיון אפשר גם ככה וגם ככה ויש אנשים שאוהבים ומעדיפים את המקלחת עם הצינור שמחזיקים ביד. האמבטיון מתאים לרחצה של ילדים קטנים או תינוקות וכמובן שחלק מהייעוד שלו הוא מילוי מים לכדי אמבטיה מפנקת – כל מה שאי אפשר לעשות במקלחון. יש לא מעט אנשים שגם הפינוק הוא אחד השיקולים המהותיים עבורם. דבר נוסף וחשוב הוא שאם בוחרים באמבטיון בסופו של דבר צריך לחשוב על וילון או קיר שקוף שצריך להתקין על מנת להימנע מהתזת מים על רצפת חדר הרחצה, בעוד שמקלחון ממילא מורכב מקירות זכוכית שחוסמים את המים.

 

לקבל את ההחלטה הנכונה לאורך זמן

כאמור – אמבטיון או מקלחון נשארים בדרך כלל בחדר הרחצה למשך הרבה מאד זמן ולא משנים או מחליפים אותם. המשמעות היא שצריך לשקול היטב את כל האפשרויות ולקחת בחשבון את כל השיקולים על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה ביותר עבור כל משפחה, החלטה שתביא איתה את ההתקנה שהכי תתאים לחיי היומיום של מי שעומד לגור בבית. כך חדר הרחצה יספק את השירותים הנדרשים ממנו ולא יהיה צורך להתפשר או לחוש שאי אפשר לעשות בו שימוש. כאשר בוחרים את אביזר הרחצה הנכון והמתאים ביותר בוחרים בו גם בזכות שיקולים של ביטחון ושמירה על שלומם של בני הבית וללא ספק זה השיקול הנכון והחשוב ביותר שצריך להילקח בחשבון.